När något blir fel

Det kan alltid uppstå fel eller servicebehov i en lägenhet. Det kan också hända att du blir störd av en granne, även om det är sällsynt hos våra hyresgäster. Viktigast är att du anmäler problemet på något av sätten nedan. Vi löser alltid situationen på något sätt.

Felanmälan

Felanmälan görs via formuläret längst ner på sidan. Vid akuta fel på kvällar och helger, som inte kan vänta till nästkommande vardag, kan du felanmäla på vårt journummer 0455-61 92 05. Vi använder oss av PH förvaltning.

Störningar

Vi vill att våra hyresgäster ska ha en lugn och trygg boendemiljö. Därför ber vi dig att alltid informera oss om du eventuellt har drabbats av stökiga/störiga inslag. Ring 0455-151 20 första vardagen efter störningen och berätta vad som hänt, samt vilken lägenhet det gäller. Om det är en situation som kräver direkt vägledning, ring jour på 0455-61 92 05 eller till polisen på 112.

Låsjour

Vid behov av låsjour efter kl 16.00 på vardagar och på helger, kontaktar du
jour 0455-61 92 05. Kostnad för detta tillkommer.

Internet och TV

TV – Vid problem med Kabel-TV kontaktar du vår leverantör Tele2 på 90 222.
Internet – Felanmälan sker till tjänsteleverantören du valt via stadsnätets utbud: https://bredbandstjanster.affarsverken.se/serviceguide/

Strömavbrott

Vid strömavbrott ber vi dig kolla dina säkringar innan du felanmäler. Kontrollera också om dina grannar/grannfastigheten är utan ström. På affarsverken.se kan du se eventuella driftstörningar om strömavbrottet verkar vara omfattande.


GÖR DIN FELANMÄLAN